Definice brokera
Je potřeba získat respondenty pro vyplnění dotazníku. Toto je zodpovědnost Brokera (zprostředkovatele). Úvodní poskytovatel jsou vlastní webové stránky, nicméně systém už umí spolupracovat i s dalšími komerčními zprostředkovateli. Spolupráce už proběbhal s těmito zprostředkovateli:
- Český národní panel
- Kantar
Přehled brokerů
Konfigurace v Brokerů je na adrese: /brokers
Konfigurace a vytvoření nového brokera v systému je poměrné komplikovaná a obnáší koordinaci s příslušnou agenturou.
Spolupráce s typickým brokerem vypadá následovně:
-
Broker osloví své respondenty, kteří za úplatu nebo jiné výhody odesílají respondenty do našeho systému. Jsou odesláni na URL našeho systému - např:
https://dotaznik.oushi.upol.cz/questionnaire/start/17/broker/kantar/assignment/1?id=XXXX
. XXXXX je interní kód respondenta v jejich systému. -
U nás respondent vyplní dotazník
-
Na konci vyplnění respondentovi nezobrazujeme výsledky, ale odesíláme ho zpět na adresu zprostředkovatele, například takto pro Kantar
https://passback.lifepointspanel.com/Survey/{RETURN_CODE}?ProjectToken={PROJECT_ID}
. RETURN_CODE je návratová hodnota, PROJECT_ID je id projektu u Kantaru.
Návratové hodnoty
Jsou specifické pro jednotlivé poskytovatele. Náš systém podporuje následující typy návratových hodnot:
- Success - respondent úspěšně vyplnil dotazník
- Speeder - respondent dotazník vyplnil příliš rychle - viz parameter speederLimit
- Duplicate - respondenta s tímto ID už jsme jednou dostali, pravděpodobně chyba na straně zprostředkovatele
- Quality Control Failed - respondent neprošel kontrolou kvality - například se respondenta zeptáme, kolik měří a váží a znovu se ho zeptáme v polovině dotazníku. Pokud odpoví odlišně mimo zadanou toleranci, tak ho považujeme za nekvalitního a vracíme ho.
- Respondent Disagrees - respondent odkliknul Nesouhlasím s účastí v dotazníku, vracíme ho
- Screen Out - respondent nespadá do cílové skupiny - například uvedl příliš nízký věk apod. Do budoucna je v plánu implemetovat kvóty pro respondenty, aby systém sám pohlídal předem stanovené kvóty (např. počet můžu, žen, věkových skupin apod.)
Smyslem návratových hodnot typu Speeder, QC Failed a Screen Out je, abychom zprostřekovateli nemuseli platit za nekvalitní respondenty, ale pouze za ty, kteří vyplní vše a věnují tomu dostek pozornosti.
Přiřazení výzkumu k brokerovi
K existuícím brokerovi přiřazujeme výzkumy.
Parametry přiřazení:
- Name - název
- Broker Project ID - externí ID projektu u Brokera (určuje Broker)
- Broker Failed Project ID - externí ID projektu, pokud vyplnění selže (určuje Broker)
- Research - výzkum
- Valid From - datum zahájení
- Valid To - datum ukončení
- Locale - jazyk pro dotazník (viz podpora více jazyků)
- Speeder Limit - časový limit pro speedery
- Starting URL - startovní URL, které odevzdáváme Brokerovi a na které potom posílá respondenty
Zobrazení na titulní stránce
Jak jsme uvedli, tak i webová stránka systému je také vedena jako Broker (aby systém zahajování vyplňování byl konzistentní). Proto pokud chceme, aby se výzkum zobrazil na titulní stránce, musí být zadán v přiřazení pro brokera Web OUSHI.
Stávající přířazení: