Definice brokera

Je potřeba získat respondenty pro vyplnění dotazníku. Toto je zodpovědnost Brokera (zprostředkovatele). Úvodní poskytovatel jsou vlastní webové stránky, nicméně systém už umí spolupracovat i s dalšími komerčními zprostředkovateli. Spolupráce už proběbhal s těmito zprostředkovateli:

  • Český národní panel
  • Kantar

Přehled brokerů

Konfigurace v Brokerů je na adrese: /brokers

Konfigurace a vytvoření nového brokera v systému je poměrné komplikovaná a obnáší koordinaci s příslušnou agenturou.

Spolupráce s typickým brokerem vypadá následovně:

  1. Broker osloví své respondenty, kteří za úplatu nebo jiné výhody odesílají respondenty do našeho systému. Jsou odesláni na URL našeho systému - např: https://dotaznik.oushi.upol.cz/questionnaire/start/17/broker/kantar/assignment/1?id=XXXX. XXXXX je interní kód respondenta v jejich systému.

  2. U nás respondent vyplní dotazník

  3. Na konci vyplnění respondentovi nezobrazujeme výsledky, ale odesíláme ho zpět na adresu zprostředkovatele, například takto pro Kantar https://passback.lifepointspanel.com/Survey/{RETURN_CODE}?ProjectToken={PROJECT_ID}. RETURN_CODE je návratová hodnota, PROJECT_ID je id projektu u Kantaru.

Návratové hodnoty

Jsou specifické pro jednotlivé poskytovatele. Náš systém podporuje následující typy návratových hodnot:

  • Success - respondent úspěšně vyplnil dotazník
  • Speeder - respondent dotazník vyplnil příliš rychle - viz parameter speederLimit
  • Duplicate - respondenta s tímto ID už jsme jednou dostali, pravděpodobně chyba na straně zprostředkovatele
  • Quality Control Failed - respondent neprošel kontrolou kvality - například se respondenta zeptáme, kolik měří a váží a znovu se ho zeptáme v polovině dotazníku. Pokud odpoví odlišně mimo zadanou toleranci, tak ho považujeme za nekvalitního a vracíme ho.
  • Respondent Disagrees - respondent odkliknul Nesouhlasím s účastí v dotazníku, vracíme ho
  • Screen Out - respondent nespadá do cílové skupiny - například uvedl příliš nízký věk apod. Do budoucna je v plánu implemetovat kvóty pro respondenty, aby systém sám pohlídal předem stanovené kvóty (např. počet můžu, žen, věkových skupin apod.)

Smyslem návratových hodnot typu Speeder, QC Failed a Screen Out je, abychom zprostřekovateli nemuseli platit za nekvalitní respondenty, ale pouze za ty, kteří vyplní vše a věnují tomu dostek pozornosti.

Přiřazení výzkumu k brokerovi

K existuícím brokerovi přiřazujeme výzkumy.

Přiřazení výzkumu k brokerům

Parametry přiřazení:

  • Name - název
  • Broker Project ID - externí ID projektu u Brokera (určuje Broker)
  • Broker Failed Project ID - externí ID projektu, pokud vyplnění selže (určuje Broker)
  • Research - výzkum
  • Valid From - datum zahájení
  • Valid To - datum ukončení
  • Locale - jazyk pro dotazník (viz podpora více jazyků)
  • Speeder Limit - časový limit pro speedery
  • Starting URL - startovní URL, které odevzdáváme Brokerovi a na které potom posílá respondenty

Zobrazení na titulní stránce

Jak jsme uvedli, tak i webová stránka systému je také vedena jako Broker (aby systém zahajování vyplňování byl konzistentní). Proto pokud chceme, aby se výzkum zobrazil na titulní stránce, musí být zadán v přiřazení pro brokera Web OUSHI.

Stávající přířazení:

Zobrazení výzkumu na titulní stránce