Tohle je mnohostránkové zobrazení této sekce. Klikněte sem pro tisk.

Zpět na běžné zobrazení stránky.

Definice brokera

Je potřeba získat respondenty pro vyplnění dotazníku. Toto je zodpovědnost Brokera (zprostředkovatele). Úvodní poskytovatel jsou vlastní webové stránky, nicméně systém už umí spolupracovat i s dalšími komerčními zprostředkovateli. Spolupráce už proběbhal s těmito zprostředkovateli:

  • Český národní panel
  • Kantar

Přehled brokerů

Konfigurace v Brokerů je na adrese: /brokers

Konfigurace a vytvoření nového brokera v systému je poměrné komplikovaná a obnáší koordinaci s příslušnou agenturou.

Spolupráce s typickým brokerem vypadá následovně:

  1. Broker osloví své respondenty, kteří za úplatu nebo jiné výhody odesílají respondenty do našeho systému. Jsou odesláni na URL našeho systému - např: https://dotaznik.oushi.upol.cz/questionnaire/start/17/broker/kantar/assignment/1?id=XXXX. XXXXX je interní kód respondenta v jejich systému.

  2. U nás respondent vyplní dotazník

  3. Na konci vyplnění respondentovi nezobrazujeme výsledky, ale odesíláme ho zpět na adresu zprostředkovatele, například takto pro Kantar https://passback.lifepointspanel.com/Survey/{RETURN_CODE}?ProjectToken={PROJECT_ID}. RETURN_CODE je návratová hodnota, PROJECT_ID je id projektu u Kantaru.

Návratové hodnoty

Jsou specifické pro jednotlivé poskytovatele. Náš systém podporuje následující typy návratových hodnot:

  • Success - respondent úspěšně vyplnil dotazník
  • Speeder - respondent dotazník vyplnil příliš rychle - viz parameter speederLimit
  • Duplicate - respondenta s tímto ID už jsme jednou dostali, pravděpodobně chyba na straně zprostředkovatele
  • Quality Control Failed - respondent neprošel kontrolou kvality - například se respondenta zeptáme, kolik měří a váží a znovu se ho zeptáme v polovině dotazníku. Pokud odpoví odlišně mimo zadanou toleranci, tak ho považujeme za nekvalitního a vracíme ho.
  • Respondent Disagrees - respondent odkliknul Nesouhlasím s účastí v dotazníku, vracíme ho
  • Screen Out - respondent nespadá do cílové skupiny - například uvedl příliš nízký věk apod. Do budoucna je v plánu implemetovat kvóty pro respondenty, aby systém sám pohlídal předem stanovené kvóty (např. počet můžu, žen, věkových skupin apod.)

Smyslem návratových hodnot typu Speeder, QC Failed a Screen Out je, abychom zprostřekovateli nemuseli platit za nekvalitní respondenty, ale pouze za ty, kteří vyplní vše a věnují tomu dostek pozornosti.

Přiřazení výzkumu k brokerovi

K existuícím brokerovi přiřazujeme výzkumy.

Přiřazení výzkumu k brokerům

Parametry přiřazení:

  • Name - název
  • Broker Project ID - externí ID projektu u Brokera (určuje Broker)
  • Broker Failed Project ID - externí ID projektu, pokud vyplnění selže (určuje Broker)
  • Research - výzkum
  • Valid From - datum zahájení
  • Valid To - datum ukončení
  • Locale - jazyk pro dotazník (viz podpora více jazyků)
  • Speeder Limit - časový limit pro speedery
  • Starting URL - startovní URL, které odevzdáváme Brokerovi a na které potom posílá respondenty

Zobrazení na titulní stránce

Jak jsme uvedli, tak i webová stránka systému je také vedena jako Broker (aby systém zahajování vyplňování byl konzistentní). Proto pokud chceme, aby se výzkum zobrazil na titulní stránce, musí být zadán v přiřazení pro brokera Web OUSHI.

Stávající přířazení:

Zobrazení výzkumu na titulní stránce